Van je hobby je werk maken en geld verdienen

Het klikt zo ideaal, met iets wat je leuk vind om te doen een hoop geld verdienen. Het is ook prima mogelijk met internet en vooral in deze tijd waar je steeds creatiever moet zijn om een inkomen te krijgen, is het misschien zo gek nog niet.

Wat is een hobby en wat is jou hobby?

Een hobby is iets wat je graag doet en waar je zonder problemen uren mee bezig kunt zijn zonder dat het saai wordt. Hobby’s zijn je passies. In dit artikel “Passie vinden en er geld mee verdienen” wordt een methode beschreven waarmee je kunt ontdekken wat je passies zijn.

Omdat er in dat artikel weinig aandacht is besteed aan de middelen en het platform, wil ik hier er meer op in gaan.

Je weet na het lezen van dit artikel hopelijk wat je passie is. Nu is het de kunst om een verdienmodel aan te brengen om geld te verdienen.

Verdienen met je passie

Van je hobby je werk maken wil toch iedereen! Het geeft je de vrijheid om alles te doen wat je wil en ook het vermogen om dit waar te maken.

Geld verdienen draait om wederzijdse waarde. Je geeft iets en je krijgt iets. Je geeft toegevoegde waarde om iemand zijn ‘probleem’ op te lossen en je krijgt geld en dankbaarheid voor het geven van een oplossing.

Deze toegevoegde waarde is altijd een product of dienst. Het kan een tastbaar product zijn, maar ook een advies of een training, iets waar je klant van leert. Maar hoe maak een product of dienst dat verkoopbaar is?

Passie verkopen met een product

Deze kop lijkt misschien een beetje raar; je zou eerder “je product verkopen met je passie”. Maar eigenlijk verkoop je een passie met een product. Je verkoop namelijk iets wat je leuk vind om te doen en de vorm is het product.

Met de komst van het internet is het delen van je passie en het verkopen van een product een stuk eenvoudiger geworden. Omdat internet een digitale wereld is (die verbonden is met het echte leven) zit er geen limiet in het bereik dat je kunt hebben.

The sky is the limit!

Succes maken met internet draait om het delen van je passie en het verkopen van een product. Het delen van je passie gebruik je namelijk om publiek te krijgen. De middelen die je hebt gebruik je om het bezoekers te ‘converteren’ naar kopers.

Delen van je passie en het krijgen van bezoekers

Het delen van (gratis) kennis is een manier om een magneet te worden voor geïnteresseerden in jou materie. Met name het feit dat het gratis en toegankelijk is, maakt het erg aantrekkelijk voor je publiek. Je zult dus veel publiek krijgen voor het delen van kennis!

De vraag is nu hoe je makkelijk kennis kunt delen:

  • starten van een website met weblog
  • nieuwsbrief aan je mailinglijst
  • video’s opnemen en plaatsen op Youtube en je website
  • geven van zogenaamde webinars; echte conversieknaller!
  • deelnemen aan forums

Wat je opvalt aan dit rijtje is dat alles via internet gebeurd. Het is echt aan te raden om gebruik te maken van een online plek waar je al je kennis kunt delen. Laten we de punten stap-voor-stap door lopen.

Starten met een website met weblog

Het delen van je kennis op een weblog zorgt ervoor dat mensen zien dat jij verstand van zaken hebt van jou vakgebied en dat je passie hiervoor hebt. Je ontwikkelt autoriteit en interesse.

Nieuwsbrief aan je mailinglijst

Het opzetten van een mailinglijst wordt gebruikt om een hechte klantenkring op te bouwen en herinneringen te sturen over bepaalde events. Belangrijk is dat je een beloning geeft voor het inschrijven op je nieuwsbrief. Dit event kan bijvoorbeeld een nieuw blogartikel of een webinar zijn. Het activeert bezoekers.

Video’s opnemen

Video’s laten zien wie je bent. Het breekt de ‘muur’ tussen de kennisdeler en zijn bezoekers. Je publiek ziet met wie ze te maken hebben. Het geeft een hechte relatie en zorgt voor verbondenheid en loyaliteit. En sinds de overname van Youtube door Google zorgt ervoor dat videoresultaten veel hoger komen dan normale zoekresultaten in Google. Je komt dus hoger in Google!

Webinars geven

Een webinar is een online bijeenkomst met audio, video en chat mogelijkheid. Webinars zijn echte conversieknallers. Het blijkt dat 3 – 30% van de bezoekers van een webinar klant worden. Van elke 100 kijkers kopen er dus 3 tot 30! Stel dat je 300 kijkers en een product van € 250,- euro hebt, dan kopen er dus minimaal 9 mensen jou product. Je verdient dan dus minimaal € 1750,- in 1 uur tijd.

Deelnemen aan forums

Het deelnemen aan discussies op forums zorgt dat je autoriteit krijgt op een vakgebied, verkeer krijgt naar je website via linkjes en een stijging krijgt van je linkbuilding. Hoe meer inkomende links je krijgt van andere websites, hoe hoger je linkbuilding en hoe hoger je posities in Google.

Nu we een aantal methoden hebben beschreven om verkeer en publiek te krijgen naar je website, ga ik toelichten welke middelen je kunt gebruiken en hoe je dit toe kunt passen.

Maken van een product en een platform

Als je geld wilt verdienen met je passie, is het belangrijk om een product te hebben. Denk hierbij aan een tastbaar product of een advies, training, etc. Daarnaast is het belangrijk dat je een platform hebt waarop je kennis kunt delen en al je materiaal kunt plaatsen. Het is een toegangspoort tot jezelf!

Geld verdienen met een product

Je producten kun je het beste als volgt opsplitsen:

  • een gratis product; een give-away om mensen kennis te laten maken met jou en je product. Een beloning voor bijvoorbeeld het inschrijven op je mailinglijst. Denk hierbij aan een bijvoorbeeld een e-book waarin je kennis deelt of een proefproduct. Er is een hele lage drempel; het product is erg toegankelijk.
  • een of meer product(en) met een middenklasse waarde; denk hierbij aan een product € 50 – € 250,-. Mensen hebben kennis gemaakt via het gratis product en zijn bij een goed gevoel bereid om een relatief laag kostend product te betalen.
  • een of meer product(en) met een hoge waarde; dit zijn de producten die je het liefst verkoopt. Het zijn de duurste producten in je aanbod. Het wordt gekocht door mensen die loyaal en trouw zijn aan jou en eventueel je middelklasse product.

Probeer deze producten uit te werken op papier om ze concreet te maken. Nu is het de taak om een platform neer te zetten waarop je kunt verkopen.

Een platform ontwikkelen

Een online platform is een toegangskanaal tot jezelf. Heb je geen platform dan kunnen de mensen niet met je in contact komen. Publiek moet je kunnen bereiken.

Een verkoopkanaal zorgt er ook voor dat mensen jou product kunnen aanschaffen. Dit kan bijvoorbeeld via een contactformulier of met een online betaalsysteem.

Een goed verkoopkanaal voldoet aan de volgende eisen:

  • het moet dynamisch zijn, dit betekend dat het vernieuwend kan zijn. Je moet de mogelijkheid kunnen hebben om een bericht te kunnen plaatsen om kennis te delen, een product te promoten of om bijvoorbeeld een webinar aan te kondigen.
  • het moet kunnen groeien, dit wil zeggen dat alles wat je gedaan hebt, bewaard en toegankelijk moet blijven. Het wordt je digitale schatkist die steeds maar blijft groeien.
  • het moet vindbaar kunnen zijn, alle artikelen die je schrijft moeten vindbaar kunnen zijn in zoekmachines zoals Google
  • het moet kunnen verzamelen; dit wil zeggen dat je bezoekers moet kunnen laten inschrijven op een mailinglijst om een klantenkring te krijgen. Het moet mensen kunnen lokken naar je social media platformen, zoals Facebook en Twitter. Ook moet je bezoekersdata kunnen verzamelen om processen te optimaliseren.
  • het moet er goed uit zien en vloeiend werken; het oog wil graag geprikkeld worden en alles moet soepel gaan. Het internet is voor veel mensen nog een behoorlijk avontuur. Hoe makkelijker het je maakt, hoe kleiner de kans is dat mensen afhaken.
  • het moet kunnen verkopen! In vaktaal; het moet conversie kunnen leveren. Het moet je bezoekers om kunnen zetten naar klanten. Dit kan met een contactformulier, een aanvraagformulier, een afspraakformulier, een online betalingsysteem…

Als je al deze eisen hebt gerealiseerd tot een goed werkend platform, dan heb je de basis voor je business!

Conclusie

Om een succesvolle online business te krijgen moet je weten wat je passie is, moet je gebruik maken van juiste middelen en moet je een platform hebben waarmee je toegankelijk en vindbaar wordt voor je publiek.

Nu zul je denken, dit is allemaal leuk en die Menno wil vast dat ik nu iets ga doen. Ik kan ook niet ontkennen dat ik graag zou willen dat je iets gaat doen. Het liefst zou ik willen dat je eens kennis maakt met een Winstmagneet Website met het bijbehorende Winstmagneet Plan.

Winstmagneet Website en Winstmagneet Plan

Een Winstmagneet Website is een compleet kant-en-klaar online verkoopmiddel. Het is een websitepakket dat voldoet aan alle bovengenoemde eisen. Het helpt je om geld te verdienen met je passie. Het Winstmagneet Plan is een stap-voor-stap plan om je passie te ontdekken en je te helpen om de eerder beschreven middelen op de juiste manier toe te passen.

Je hoeft dus geen onderzoek meer te doen en van alles te proberen. Het Winstmagneet Plan geeft je de juiste richting zodat je geen teleurstellingen meer krijgt en je tijd goed besteed aan de dingen die werken. Lijkt het je leuk om hier meer info over te lezen?

Lees meer over de Winstmagneet Website!

Over de auteur

Menno Bouma

Facebook Twitter Google+

Menno Bouma is internet marketing specialist voor ondernemers die willen groeien met een website of webshop en internet marketing.

Deel dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*