Tips voor meer Omzet met Affiliate Marketing en Partnerships

Tips voor meer Omzet met Affiliate Marketing en Partnerships. In de vorige blogs hebben we het regelmatig over de marketing van een product gehad. Hoe maak je nou goed en snel reclame en hoe bereik je veel mensen. Vandaag ga ik wat meer vertellen over affiliate marketing, wat een groot aantal mensen kan bereiken.

Wat is Affiliate marketing?

Affiliate marketing is eigenlijk het gebruik maken van een ander zijn connecties om je eigen product te verkopen. Er zijn een hoop websites op het internet te vinden die dit aanbieden. Op zulke websites zijn veel mensen ingeschreven en jij kunt ook je eigen product aanmelden. Hierbij kun je vaak zelf kiezen hoeveel procent van het aankoopbedrag naar de persoon gaat die je product voor jou heeft verkocht. Als je product is aangemeld kunnen mensen er voor kiezen jouw product te promoten.

Affiliate methodes

Het bedrag dat je hebt gekozen weg te geven geld natuurlijk alleen als jouw doel is bereikt. Er zijn verschillende doelen binnen het affiliate systeem.

Pay per click: Dit is wanneer je ervoor kiest uit te betalen wanneer een mogelijke klant op het aangeboden materiaal heeft gedrukt (bijv: banner / advertentie) en op jou website terecht komt. Dit gaat vaak om bedragen van een paar cent.

Pay per lead: Een lead is wanneer de mogelijke klant op je website is beland en vervolgens aangeeft contact met je op te willen nemen zoals bijvoorbeeld het inschrijven van de nieuwsbrief of een aanvraag indienen op de contact pagina.

Pay per sale: Een sale wordt pas volledig afgerond als de klant heeft betaald. Dit is in de meeste gevallen de beste optie om voor te kiezen. Dit omdat je pas hoeft te investeren als je inkomsten hebt ontvangen. Hierdoor kun je dus ook partnerships sluiten met een groot aantal websites.

Pay per view: Als laatste de view. Dit is wanneer een mogelijke klant de advertentie alleen al ziet. Ook hier worden extreem kleine bedragen weg gegeven.

Al met al is affiliate marketing dus een erg goede manier om veel klanten in een korte tijd te kunnen vinden zonder dat jij er zelf veel reclame voor hoeft te maken. Als iemand jouw product via iemand anders heeft gevonden zal deze een cookie krijg die een jaar lang geldig is. Hieraan kan worden gezien via wie de klant binnen is gekomen en zo kan er dus uitbetaald worden. Is het doel bereikt dan verdwijnt de cookie weer wat inhoud dat bij bijvoorbeeld ‘pay per sale’ de klant wat koopt jij geld uitbetaald aan de persoon die de reclame voor je heeft gemaakt. Als dezelfde klant vervolgens nog eens wat koopt hoeft dit niet nog een keer aangezien de cookie weg is.

Over de auteur

Menno Bouma

Facebook Twitter Google+

Menno Bouma is internet marketing specialist voor ondernemers die willen groeien met een website of webshop en internet marketing.

Deel dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*