Meer rendement uit je nieuwsbrief met het HADES-model

Nieuwsbrief afbeeldingWat is het HADES-model?

Als schrijver van de nieuwsbrief, kijk je altijd naar hoeveel mensen de nieuwsbrief hebben gelezen. Het komt regelmatig voor dat de ontvangers hem zelfs binnen krijgen tussen hun ongewenste berichten. Daar gaat je nieuwsbrief, veel moeite voor gedaan en geen tot weinig lezers. Hoe kunnen we hier verandering in brengen? Ik ga enkele tips en voorbeelden geven aan de hand van het HADES-model.

Hebberig

Wanneer je een nieuwsbrief hebt, kun je er voor kiezen om een bepaalde actie in te zetten. Vraagprijs, zodat de lezer denkt dat er wat te halen valt. Voorbeeld: Doe nu mee, en maak kans op een reis voor twee.

Angst

De lezers moeten het gevoel krijgen dat ze echt wat missen. Wanneer je een goede onderwerp hebt voor je nieuwsbrief, zijn de potentiële lezers eerder geneigd het door te gaan lezen. Voorbeeld: De Postcode loterij, zij roepen vaak ‘het zal je maar overkomen, de buren mogen de champagne ontkurken en jij niet.

Druk

Je moet de lezers een bepaalde tijdruk meegeven. Je moet als schrijver van een nieuwsbrief gewoon kunnen bluffen. Het heeft meer effect, wanneer je er bij noteert dat je product bijna op is. Voorbeeld: op = op, wanneer je vandaag reageert, krijg je korting. Hier spreken we van een bepaalde tijdsdruk.

Exclusiviteit

Je moet niet iets willen overbrengen waarbij iedereen je al voor is geweest. Geef de lezer het gevoel, alsof dit een unieke kans is. Het gaat vaak om exclusiviteit. Wanneer jij iets bijzonders weet aan te bieden, heb je meer kans op resultaat uit je nieuwsbrief. Voorbeeld: De eerste 10 kopers van ons nieuwe product, krijgen 10% korting.

Schuld

Geef het gevoel alsof de potentiële kopers het gevoel krijgen dat ze echt wat missen en later spijt van krijgen. Voorbeeld: Het donor register, ben jij donor ja/nee.

Conclusie

conclusieWanneer je de potentiële lezers weet te interesseren, heb je d.m.v. je nieuwsbrief meer kansen. Je moet als maker/schrijver van de nieuwsbrief de stappen bij langs die ik hierboven heb genoemd. Wanneer je alle stappen hierboven doorlopen hebt, krijg je meer succes uit je nieuwsbrief!

Kun jij hulp gebruiken bij het overbrengen van jou boodschap? Vraag dan nu om hulp, wij kijken samen naar de mogelijkheden! Klik dan nu hier https://www.winstmagneet.nl/nl/samenwerken

Over de auteur

Menno Bouma

Facebook Twitter Google+

Menno Bouma is internet marketing specialist voor ondernemers die willen groeien met een website of webshop en internet marketing.

Deel dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*