Klantenservice op je website verbeteren

Klantenservice op je website verbeteren? De bezoekers hechten vaak veel waarde aan de klantenservice. Als ze hulp nodig hebben willen ze dit snel en gemakkelijk voor elkaar krijgen. In deze blog ga ik je uitleggen hoe jij je klantenservice kunt verbeteren.

FAQ

Een FAQ pagina kan erg handig zijn op je website. Als je merkt dat een vraag erg vaak wordt gevraagd kun je deze aan de FAQ toevoegen. Probeer de klant als eerste door te sturen naar de FAQ. Als ze hier hen antwoord vinden hoef je geen tijd meer te spenderen aan het antwoorden van de vraag. Je kunt informatie zoals de laatst bezochte pagina gebruiken om vragen uit de juiste categorie te laten zien.

Contact met werknemers

Als de klant de vraag niet terug kan vinden in de FAQ kan hij nog contact opnemen met je werknemers. Hiervoor zijn verschillende mogelijkheden.

Als eerste kun je de klant laten mailen met je klantenservice. Hierin kan de klant uitgebreid vertellen wat zijn vraag is en als het van toepassing is ook screenshots mee sturen.

Ook kun je gebruik maken van een digitale assistent zoals bijvoorbeeld bol.com doet. De klant kan vragen stellen aan de digitale assistent die hiervoor de juiste antwoorden uit een database probeert te halen. Hiervoor is het dus net als bij de FAQ wel nodig dat je van te voren al antwoorden geeft op mogelijke vragen en nieuwe vragen toevoegt aan de database.

Verder kan je nog gebruik maken van een chat binnen de website. Zo kunnen de klanten direct hen vragen stellen en zullen ook (bijna) direct antwoord krijgen. Hiervoor heb je wel personeel nodig dat constant de chat in de gaten houd.

Beleid

Geef ook duidelijk aan wat het beleid binnen je website is. Er zijn een aantal dingen die de klant direct wil weten.

  • Betalingsmethoden
  • Verzendkosten
  • Leveringstijden
  • Garantie
  • Retour

Als deze punten niet duidelijk zijn bij de klant zullen ze direct proberen contact op te nemen. Het is natuurlijk de bedoeling dat zo weinig mogelijk klanten dit doen. Het is voor zowel de klant als voor jezelf makkelijker alle informatie gelijk te geven.

Over de auteur

Menno Bouma

Facebook Twitter Google+

Menno Bouma is internet marketing specialist voor ondernemers die willen groeien met een website of webshop en internet marketing.

Deel dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*