Hoe vergroot ik mijn e-maillijst?

E-maillijst vergroten? Voor ondernemers kan een grote e-maillijst veel geld opleveren. In deze blog ga ik je een paar tips geven over hoe jij je e-maillijst op een makkelijke manier kunt vergroten.

Verbeter de inschrijfpagina

Door het verbeteren van je inschrijfpagina kun je meer mensen overhalen om zich in te schrijven. Ten eerste is het belangrijk dat je het inschrijven niet opdringt. Het is effectiever om je inschrijvingsformulier op een rustige plaats neer te zetten zodat de klant eerst rustig je website kan bezoeken. Het is de bedoeling dat de informatie die jij op je website zet de klant overhaalt om zich in te schrijven.

Ook is het mogelijk een verwijzing naar je inschrijfpagina te maken via een pop-up. Je kunt het bijvoorbeeld zo instellen dat als een bezoeker een minuut naar een artikel kijkt deze een pop-up krijgt met de melding dat hij meer informatie kan ontvangen over de pagina die hij bekijkt door zich in te schrijven voor de nieuwsbrief.

Gift

Sommige klanten kunnen overgehaald worden zich in te schrijven door het weggeven van een gratis product. Denk hierbij aan een download van bijvoorbeeld een e-book. Dit hoeft niet een enorm uitgebreid product te zijn om voor inschrijvingen te kunnen zorgen. Een e-book van een paar honderd woorden over het juiste onderwerp kan al enorm veel klanten trekken.

MailChimp

In een eerdere blog hebben we het gehad over hoe jij social media als hulpmiddel kunt gebruiken. Maar hoe vergroot ik mijn e-maillijst hiermee? Het e-mail programma MailChimp maakt het mogelijk om een inschrijfformulier voor jouw nieuwsbrief te delen via Facebook. Hierdoor is het mogelijk om een geheel nieuwe groep mensen te bereiken. Als klanten de nieuwsbrief interessant vinden kunnen zij deze bijvoorbeeld delen waardoor het formulier bij de klant zijn vrienden/familie zal verschijnen.

Je kan je gratis inschrijven via http://www.mailchimp.com. Als je een account hebt aangemaakt kun je op je profielnaam klikken en vervolgens op Account Settings. Ga vervolgens naar het menu Extra’s en klik op Integrations. Klik op Facebook, hier wordt gevraagd om in te loggen. Als je dit hebt gedaan komen er 3 meldingen die je toestemming moet geven. Vervolgens kan je via de drop down menu’s de pagina selecteren waar je het formulier wilt, en het formulier zelf selecteren. Klik op opslaan en je formulier zal via Facebook te vinden zijn!

Over de auteur

Menno Bouma

Facebook Twitter Google+

Menno Bouma is internet marketing specialist voor ondernemers die willen groeien met een website of webshop en internet marketing.

Deel dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*