Hoe promoot ik mijn Webinar?

In dit artikel ga ik je uitleggen wat de beste manieren zijn om je webinar te promoten. Er zijn erg veel promotiemogelijkheden en ik ga een paar hiervan voor je op een rijtje zetten.

webinar_crowdale

Wat is een webinar?

Een webinar is een online presentatie. Het woord webinar is een combinatie van de woorden “web” en “seminar”. Kenmerkend aan een webinar is dat je veel mensen wereldwijd kunt bereiken, zonder dat men hoeft te reizen om hierbij aanwezig te zijn. Tijdens een webinar kun je alleen de spreker horen en eventueel zien. Meestal wordt er gebruik gemaakt van powerpoint dia’s tijdens het webinar om visueel te versterken wat de spreker wil vertellen. Het geven van webinars is veruit het meest populair in Amerika.

webinar

 

1. E-mail campagne

Wanneer je van plan bent een webinar te geven is één van de meest waardevolle manieren om dit te promoten door middel van e-mail. Het beste kun je gebruik maken van 3 e-mails, meer dan 3 zal men als irritant ervaren. Wil je hier meer over weten? Dan kun je ons artikel lezen: Succesvolle e-mailmarketing tips

  1. Eerste e-mail over het onderwerp van je webinar en het probleem dat je gaat oplossen.
  2. Een mail met achtergrondinformatie over wie er spreken en resultaat gerichte vragen.
  3. Als laatst stuur je een herinnering op de dag van de webinar voor extra deelnemers en zeker te zijn dat mensen die zich geregistreerd hebben het webinar niet vergeten.

 

2. Social Media

Het is verstandig je webinar te promoten via social media, denk aan LinkedIn, Twitter en Facebook. Wees ook niet bang om betaald te adverteren, vooral omdat je hiermee een specifieke doelgroep kunt bereiken (bijvoorbeeld ondernemers), die eventueel meer open staan voor je webinar. Let er wel op dat je gedoseerd berichten plaatst, niemand houdt ervan vaak hetzelfde bericht tegen te komen en vaak wordt het dan gezien als spam. Wil je meer weten over adverteren op social media lees dan ook dit artikel van Menno Bouma over adverteren op facebook.

social media

3. Bedenk een pakkende titel voor je webinar

Zorg ervoor dat je met de titel van je webinar het onderwerp snel en duidelijk aangeeft. Wanneer je een onduidelijke titel hebt moeten mensen nadenken over wat je nou eigenlijk bedoelt. Mensen waarderen het wanneer je een duidelijke titel hebt en kunnen op deze manier sneller beslissen of ze willen deelnemen.

Maak jij ook gebruik van deze promotiemethodes? Of geef je zelf wel eens een webinar? Laat het ons weten in een reactie.

Over de auteur

Menno Bouma

Facebook Twitter Google+

Menno Bouma is internet marketing specialist voor ondernemers die willen groeien met een website of webshop en internet marketing.

Deel dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*