crossselling_magento

Een goede upsell voor een hogere bestelwaarde

Upselling

cross-sell-up-sellHet begrip ‘upselling’ houdt in dat je van het zelfde product soort verschillende maten en prijzen worden aangeboden. Zo hebben wij bij Lives internet & marketing het basis pakket en een duurdere variant. Bioscopen in Nederland bieden 3 verschillende hoeveelheden aan drank, namelijk: small, medium & large. Een ander woord voor upselling is ‘uitdiepen’ van je assortiment.

Cross-selling

CrossSellingHet berip ‘cross-selling’ is dat je de bezoekers een bijpassend product kunt aanbieden. Hier is in het verleden al over geschreven. https://www.winstmagneet.com/nl/cross-sell-en-up-sell-tips-voor-magento-webshops/. Voorbeeld van cross-selling, gaan we naar de schoenenwinkels. Wanneer je schoenen gaat aanschaffen in de winkel, worden er vaak bepaalde producten aangeboden. Spray voor je schoenen, en lak zijn enkele voorbeelden hiervan.

Bij verkoop op het internet is upselling vooral interessant wanneer jij de gemiddelde bestelwaarde wil verhogen. Je kunt de klanten verleiden, om te kiezen voor het product met de hoogste prijs. Omschrijf de producten zo goed mogelijk, geef hierin aan wat het voordeel is van dit product t.o.v. de goedkopere variant.

Tips voor een goede upsell

– Boven een bepaald bedrag gratis verzenden. Voorbeeld hiervan is dat je iets aanschaft voor 80 euro, maar een betere variant van dit product voor €100,00 aanbiedt en geen verzendkosten in rekening brengt bij het kiezen van de duurdere variant.

– Kopje ‘populaire producten’. Voorbeeld hiervan is dat je het duurste variant van alle producten hierin gaat aanbieden.

– Categorie ‘ook interessante producten’. Voorbeeld hiervan is dat de bezoekers van je webwinkel op zoek is naar een bepaalde product/dienst en gaat categoriseren, bij het bestellen zie je vaak duurdere varianten van dit model onder de betalingsmogelijkheden.

Conclusie

Bij het categoriseren van je webwinkel heb je de meeste kans om een upsell mogelijk te maken. Wanneer ze bijvoorbeeld aan het zoeken zijn naar waterkokers, kun jij als leverancier alle waterkokers naast elkaar weergeven en de prijzen zo dicht mogelijk tegen elkaar aanbieden. Product omschrijving is hierin van belang, laat zien waarom ze voor de duurste variant moeten kiezen.

Wil jij dat de bestelwaarde van jou webwinkel ook omhoog gaat? Neem dan nu contact met ons op, en kijken we samen naar de mogelijkheden. https://www.winstmagneet.com/nl/samenwerken

 

Over de auteur

Menno Bouma

Facebook Twitter Google+

Menno Bouma is internet marketing specialist voor ondernemers die willen groeien met een website of webshop en internet marketing.

Deel dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*