Conversie van je webshop verbeteren / verhogen?

Conversie van je webshop verbeteren / verhogen? We hebben het in eerdere blogs al eens gehad over het verhogen van je conversie. De conversie van een webshop werkt echter anders. In deze blog ga ik je een paar tips geven om ook de conversie van je webshop te verhogen.

Levering

Levering is iets waar de klant goed op let. Als een bezoeker eenmaal iets heeft gevonden wat ze graag willen kopen, dan willen ze dit zo snel mogelijk in huis. Acties zoals ‘Voor 21:00 besteld = morgen in huis’ kunnen klanten al snel overhalen het product te kopen.

Ook zijn verzendkosten iets waar de klant op let. Uit onderzoek blijkt dat bijna de helft van de klanten het spul in de winkelmand laat als er verzendkosten aan zitten. Je kunt dus bijvoorbeeld gratis verzenden vanaf een bepaalde prijs.

Betaalmogelijkheden

Door meerdere betaalmogelijkheden aan te bieden kun je ook de conversie verhogen. Door bijvoorbeeld alleen maar Paypal aan te bieden kun je een hoop klanten missen. De mogelijkheid die het meest gebruikt wordt in Nederland is iDEAL. Probeer hier in ieder geval gebruik van te maken.

Probeer ook het bestelproces zo eenvoudig mogelijk te maken. Vraag de klant alleen gegevens in te vullen die echt van belang zijn. Als ze grote pagina’s met veel informatie moeten invullen zullen ze ook snel afhaken. Je kunt de klant ook laten afrekenen als gast. Zo hoeven ze zich niet verplicht te registreren voor je webshop. Voor Magento is er bijvoorbeeld een One Step Checkout extensie die het bestelproces veel eenvoudiger maakt.

Klantenservice

Het is belangrijk dat je klant fatsoenlijk te woord staat. Dit geld ook voor de webshop. Geef duidelijk aan dat er een contact pagina is. Op sommige websites zie je dat de contact pagina verstopt is, doe dit dus niet. Als de klant weet dat jij klaar staat om te helpen zullen ze sneller terug komen naar je webshop. Ook helpt het om duidelijk een telefoonnummer en werknemers op de webshop te plaatsen, zodat bezoekers snappen dat er een echt serieus bedrijf achter zit.

Reviews / klantenervaringen

Heb je eenmaal succesvol een product geleverd en is de klant tevreden? Dan mag iedereen dit natuurlijk weten. Door de koper de mogelijk te geven per product een review te schrijven kunnen de volgende klanten zien of dit product het wel waard is. Als jij er zelf zeker van bent dat de levering/kwaliteit van je product goed is zullen de reacties dus ook positief zijn. Dit kan de klant die het nog niet zeker weet toch overhalen het product te kopen.

Conversiegerichte webshop?

Wil jij een webshop waar de conversie tiptop in orde is? Neem eens contact met ons op voor een Winstmagneet Website. Met dit complete webshopsysteem hoef je je geen zorgen meer te maken over de conversie en ga je scoren op het web!

Heb je al een webshop en wil je meer leren over conversie optimalisatie? Leer om je webshop stap voor stap te laten groeien met het Winstmagneet Plan!

Over de auteur

Menno Bouma

Facebook Twitter Google+

Menno Bouma is internet marketing specialist voor ondernemers die willen groeien met een website of webshop en internet marketing.

Deel dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*