Click-through rate verhogen van je advertentie

Het Click-through rate is de samenhang van weergaven van je advertentie, en het aantal dat daadwerkelijk op je website komt. De verhouding hiervan wordt ook wel het ‘conversie‘ genoemd.

conversie-290x160Voorbeeld: 100 mensen die zoekwoorden gebruiken in Google die ook voorkomen op jou webpagina? Kom jij hierdoor hoog in de lijst terecht, van die 100 bezoekers komen er 40 mensen op je webshop. Je CTR percentage is dan 40%. Hoe meer populaire zoekwoorden je gebruikt, des te meer bezoekers je krijgt op je website!

Hoe kun je de CTR verhogen?

Hieronder geef ik jullie bruikbare tips, hoe je de click- through rate kunt verhogen. Uiteindelijk gaat het erom hoeveel mensen er daadwerkelijk jou eigen website bezoeken.

Maak een opvallende advertentie.

Benoem de USP van je product/dienst. Maak dit kenbaar en probeer je te onderscheiden van de andere aanbieders. Schrijf een verhaal wat duidelijk is voor de koper. Voorbeeld: professionele homepage, gebruiksvriendelijk en makkelijk te beheren.

Maak gebruik van vraagtekens en uitroeptekens.

helveticaSymbbolsWil jij een professioneel, maar makkelijk te bedienen homepage? Kies dan nu voor Lives Internet & Marketing! Zo iets simpels kan je conversie zo met een paar procent verhogen.

Gebruik hoofdletters.

Maak gebruik van hoofdletters in belangrijke zoekwoorden. De bezoekers zijn geneigd, veel te lezen. Door het gebruik van hoofdletters, kunnen ze denken dat het een nieuw stukje tekst is. Ze zullen minder snel afgeleid zijn en een andere pagina gaan bezoeken.

Keyword insertion.

Bepaalde zoekwoorden die gebruikt worden, die niet of nauwelijks in tekst voorkomen, maar toch worden gelinkt aan je advertentie.

Maak gebruik van een langere advertentie titel.

Bij het gebruik maken van een langere titel, zorg je er voor dat je advertentie eerder zal opvallen. Je neemt met je advertentie meer ruimte in beslag, dus hierdoor zal het eerder opvallen bij de ‘zoekers‘.

Optimaliseer de zichtbare URL.

imagesDit kun je doen door een opvallende URL te kiezen. Voorbeeld hiervan is, je bent op zoek naar een goede computer. Je bent sneller geneigd om naar website te gaan waar de URL als is gespecificeerd. Voorbeeld hiervan www.computerverkoop.nl/COMPUTER

Maak gebruik van vraag en antwoord stukken.

Vragende kop nodigt mensen uit dit te gaan lezen. Voorbeeld hiervoor, Hoog in Google? Kom dan nu bij Lives Internet & Marketing. Wij kijken samen voor een hogere omzet!

Over de auteur

Menno Bouma

Facebook Twitter Google+

Menno Bouma is internet marketing specialist voor ondernemers die willen groeien met een website of webshop en internet marketing.

Deel dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*