Click-through rate verhogen, meer kliks op je advertenties

click-through rateHet Click-through rate is de samenhang van weergaven van je advertentie, en het aantal dat daadwerkelijk op je advertentie komt. De verhouding hiervan wordt ook wel het conversie genoemd.

Voorbeeld: 100 mensen die een bepaald zoekwoord gebruiken in Google, je site staat helemaal bovenaan. Er komen van die 100 bezoekers, 60 op jou advertentie. Je Click-through rate is dan 60% .

Hoe kun je de Click-Through rate verhogen?

click-through rateHieronder geef ik jullie bruikbare tips, je Click-through rate te verhogen. Uiteindelijk gaat het erom hoeveel mensen er daadwerkelijk jou eigen website bezoeken.

Maak een opvallende advertentie

Benoem de USP van je product/dienst. Maak dit kenbaar en probeer je te onderscheiden van de andere aanbieders. Schrijf een verhaal wat duidelijk is voor de koper. Voorbeeld: professionele homepage, gebruiksvriendelijk en makkelijk te beheren, zo verhoog je de Click-through rate van je advertentie.

Maak gebruik van vraagtekens en uitroeptekens

Wil jij een professioneel, maar makkelijk te bedienen homepage? Kies dan nu voor Winstmagneet! Zo iets simpels kan je conversie zo met een paar procent verhogen.

Gebruik hoofdletters

Maak gebruik van hoofdletters in belangrijke zoekwoorden. De bezoekers zijn geneigd, veel te lezen. Door het gebruik van hoofdletters, kunnen ze denken dat het een nieuw stukje tekst is. Ze zullen minder snel afgeleid zijn en een andere pagina gaan bezoeken.

Keyword insertion

Bepaalde zoekwoorden die gebruikt worden, die niet of nauwelijks in de tekst voorkomen, maar toch worden gelinkt aan je advertentie.

Maak gebruik van een langere advertentie titel

Bij het gebruik maken van een langere titel, zorg je er voor dat je advertentie eerder zal opvallen. Je neemt met je advertentie meer ruimte in beslag, dus ook opvallender.

Optimaliseer de zichtbare URL

Dit kun je doen door een opvallende URL te kiezen. Wanneer het zoekwoord in de link wordt weergegeven, ben je sneller geneigd daar op te klikken. Simpel voorbeeld: wanneer je jezelf wilt gaan inschrijven voor een webinar, is de URL hieronder geschikt. https://www.winstmagneet.com/nl/webinaragenda/winstmagneet-mastery/. Webinar komt gewoon voor in de link.

Maak gebruik van vraag en antwoord stukken

Vragende kop nodigt mensen uit dit te gaan lezen. Voorbeeld hiervoor, Hoog in google? Neem dan nu contact op met Winstmagneet.

Wil je hoger in Google? Neem dan contact met ons op, en we zorgen ervoor dat je zo hoog mogelijk aangeschreven gaat worden. Kijk voor meer informatie op https://www.winstmagneet.com/nl/winstmagneet-site/

Over de auteur

Menno Bouma

Facebook Twitter Google+

Menno Bouma is internet marketing specialist voor ondernemers die willen groeien met een website of webshop en internet marketing.

Deel dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*