Autoriteit

Autoriteit krijgen met je business, ben jij de beste adviseur?

Bij het speuren op internet en het zoeken in Google ben je altijd op zoek naar een antwoord op je vraag. Je bent op zoek naar iemand die verstand van zaken heeft en je een oplossing kan geven voor jou probleem. Je bent op zoek naar de beste adviseur, diegene met het meeste autoriteit.

Wat is autoriteit?

Iemand die autoriteit heeft, is volgens Wikipedia iemand die gezag heeft. In de wereld van internet is het iemand die kennis en ervaring van zaken heeft. Het liefst met aantoonbaar bewijs. Een vertrouwde specialist in een bepaalde markt.

Het kan iemand zijn die je aan verkoop helpt met je website, iemand die je auto repareert… Je kunt in elke markt autoriteit hebben. Nu is het nog de kunst om je specialist te vinden.

Hoe vind je iemand met autoriteit?

Het vinden van je beste adviseur in een bepaalde markt kun je op de volgende manieren vinden of herkennen, de specialist:

  • deelt veel kennis over zijn markt
  • heeft veel kennis van zijn product, kan er veel over vertellen
  • is enthousiast over zijn product omdat hij er passie voor heeft
  • heeft positieve reacties van klanten op zijn website
  • heeft een aantoonbaar portfolio
  • staat vaak hoog in Google

Wat levert autoriteit op internet op?

Het internet is voor veel mensen nog best een spannende trip. Mensen zijn daarom op zoek naar een betrouwbaar persoon die vertrouwt advies kan geven voor een bepaald probleem. Als je zelf autoriteit hebt op je vakgebied dan zul je het volgende merken:

  1. je hoeft je zelf niet meer te verkopen; dat doen je klanten voor je
  2. je krijgt veel verkeer op je website, via inkomende links van enthousiaste bloggers en forums
  3. je verkoopt veel meer via je website, je conversie stijgt omdat bezoekers je vertrouwen
  4. het maakt je zelf steeds energieker om te ondernemen
  5. je hebt meer overtuigingskracht, om bijv. duurdere producten te verkopen
  6. hoge posities in Google

Hoe krijg je zelf autoriteit?

De kunst van online ondernemen is het wekken van vertrouwen bij je bezoekers en deze voorzien van de juiste informatie. Op deze manier zullen bezoekers sneller overgaan naar een actie en dus converteren naar klanten. Maar hoe krijg je zelf nu autoriteit?

  • deel regelmatig kennis m.b.v. een blog, breng continu├»teit aan
  • lees veel op websites van conculega’s, boeken, etc. En schrijf alles op wat je leert en nodig denkt te hebben
  • wees enthousiast over je product, doe alleen wat je leuk vind om te doen en stop met al het andere
  • vraag om aanbevelingen en beoordelingen van je klanten en toon deze op je website
  • zet je gedane werk en je klanten op je website; zo kunnen bezoekers zien voor wie je al gewerkt hebt
  • optimaliseer je website zo dat alles wat je doet, wordt opgenomen in de eerste pagina van de zoekresultaten van Google
  • wees persoonlijk; vooral echte vakspecialisten (lees freelancers, eenmanszaken) dienen de doelgroep te benaderen via fotomateriaal waarop de specialist is afgebeeld. Laat zien wie je bent.
  • maak gebruik van de gratis middelen die beschikbaar zijn; denk aan linkbuilding via forums, Facebook, Twitter, Google+, etc.

Ben jij de specialist op jou vakgebied en heb je al deze punten al afgewerkt? Deel gerust je website in een reactie om te laten zien wat je gedaan hebt. Wie weet krijg je handige feedback!

Over de auteur

Menno Bouma

Facebook Twitter Google+

Menno Bouma is internet marketing specialist voor ondernemers die willen groeien met een website of webshop en internet marketing.

Deel dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*