Effectieve Magnetische Titels

5 Effectieve manieren om een magnetische titel te schrijven

Waarom is een magnetische titel zó belangrijk?

Gemiddeld leest 8 van de 10 mensen een titel, maar slechts 2 van de 10 zal de rest lezen. Dit is het geheim van de kracht van je titel, en waarom het zo sterk bepalend voor de doeltreffendheid van het gehele stuk.

Gemiddeld 2 op de 10 leest je inhoud

Vergeet niet dat elk onderdeel van een magnetische titel slechts één doel heeft: de lezer bereid krijgen om de volgende zin te laten lezen. En dat de zin er na de interesse moet wekken tot het lezen van de volgende zin, enzovoort. Wanneer mensen niet verder kijken dan je titel zal je je gestelde doelen nooit bereiken.

5 Manieren om een magnetische titel te schrijven

Hieronder staan 5 manieren beschreven om je titel aantrekkelijk te maken. Neem deze titels niet simpelweg over, maar zorg voor een overeenkomst tussen een passende kop en de structuur van je inhoud.

1. Opgelet/waarschuwing: [tekst] Trek de aandacht van je lezer door je titel met ‘Opgelet’ te starten. Maar wat je daarna zegt zal bepalen hoe goed het werkt voor de specifieke inhoud.

• Opgelet: Herkent u deze 5 voortekenen van een burn-out?
• Waarschuwing: Twee op de vijf mensen in uw branche zal over 5 jaar werkloos zijn, bent u één van deze?

2. Hoe [tekst] resulteerde in [tekst] Gebruik deze manier bij een persoonlijk verhaal. De sleutel tot het meest effectieve gebruik van deze manier is door de titel een dramatisch contrast te geven, zodat de nieuwsgierigheidsfactor omhoog gaat en mensen zich gedwongen voelen om meer te lezen.

• Hoe een ‘domme stunt’ mij een succesvolle zakenman maakte
• Hoe een eenvoudig idee mij € 1 miljoen opleverde

3. Bent u [tekst]?
Een titel vragend maken wekt nieuwsgierigheid en is daarom een mooie manier om de aandacht te trekken met je titel.

• Bent u bereid om op te vallen tussen andere sollicitanten?
• Bent u een goede zakenman?

4. [tekst] Manieren om [tekst] Een van de beste manieren om een effectieve ‘lijst structuur’ te creëren is de ‘x aantal manieren om’ methode. De potentiële lezer wordt aangemoedigd om verder te lezen door aan te geven hoeveel tips je geeft. Hierdoor weet de potentiële lezer wat hen precies te verwachten staat en dat de tekst waarschijnlijk een overzichtelijke ‘lijst structuur’ bevat.

• 10 Manieren om eenvoudig geld te besparen
• 5 Manieren om de meest effectieve magnetische titels te schrijven

5. Als u [tekst], kunt u [tekst] Nog een effectieve manier om duidelijkheid te creëren is door een bepaalde type persoon aan te duiden en de voordelen voor deze persoon te omschrijven.

• Als u een niet-roker bent, kunt u 10 procent korting besparen op uw zorgverzekering
• Als u en liefhebber van tennis bent, kunt u deze week nog Wimbledon tickets kopen voor slechts € 50,00

Over de auteur

Menno Bouma

Facebook Twitter Google+

Menno Bouma is internet marketing specialist voor ondernemers die willen groeien met een website of webshop en internet marketing.

Deel dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*